2 januari 2017 zijn we begonnen met het verhuren en onderhouden van lease aquariums bij kantoren, (zorg)instellingen, kinderdagverblijven, horeca, particulieren etc. etc.. En wat een succes is het geworden! Mei 2026 hebben we inmiddels 398 klanten en de 400ste zal op korte termijn bereikt worden. Wat een geweldige mijlpaal.
We zijn letterlijk begonnen vanaf de zolderkamer met alleen een website en een bus. Herman en Erik hebben de telefoon gepakt en zijn rond gaan bellen. Eerst naar zorginstellingen en later naar de andere doelgroepen. De plaatsing van het eerste lease aquarium liet 10 maanden op zich wachten, maar daarna volgden er snel meer. Er wordt gelukkig steeds meer ingezien dat een leven met natuur om je heen mensen blij maakt.
Het mooie van ons concept is dat we alle zorg omtrent het houden van een aquarium uit handen nemen. In onze aquarium lease constructie zit alles van A t/m Z. We regelen de plaatsing, inrichting, onderhoud en een automatisch voersysteem. Zo kan er genoten worden van een aquarium zonder hoofdpijn te krijgen van het onderhoud.
In de afgelopen jaren hebben we aquariums geplaatst van 50 cm tot 600 cm lengte. We hebben aquariums volledig in laten bouwen en sommige zijn met een heftruck op de 3e verdieping door het raam naar binnen gegaan. In het AmsterdamUMC hebben we 2 grote aquariums geplaatst die met een bouwlift naar het dak zijn gegaan en via het dak weer naar beneden om op de juiste locatie te komen. Mooie avonturen!
We plaatsen veel lease aquariums in de zorg: zowel ouderenzorg als kinderafdelingen genieten dagelijks van de vissen. Het neemt angsten en spanningen weg en is daardoor een natuurlijk ‘medicijn’. Ook kantoren zien steeds meer in dat het kijken naar een aquarium rust brengt in drukke tijden. Het zorgt voor minder stress, hogere arbeidsproductiviteit en minder ziekteverzuim. Planten zijn ook goed voor de aankleding: maar zie je ooit wel eens iemand een paar minuten naar een plant kijken?
Enorm dankbaar zijn we om dagelijks duizenden mensen blij te maken met onze aquariums. Het voelt enorm goed om zoveel positieve reacties te krijgen. Worden jullie de 400ste klant? Het zal zeker een positieve invloed hebben…







